আইজাক নিউটন

মুক্ত বিশ্বকোষ উইকিপিডিয়াত্ত উইকিপিডিয়া
স্যার আইজাক নিউটন

স্যার আইজাক নিউটন, ১৬৮৯ মারির পোট্রেটগো
জরম মারি ১৬৪৩(১৬৪৩-এক্সপ্রেশন ত্রুটি: অপরিচিত বিরামচিহ্ন অক্ষর "১"।-0৪)
উল্‌সথর্প-বাই-কোল্‌স্টারওয়ার্থ, লিংকনশায়ার, ইংল্যান্ড
মরন31 মারি 1727 (aged 84)<br
কেনসিংটন, লন্ডন, ইংল্যান্ড
থানার ফামইংল্যান্ড
জাতীয়তাহানমডেল:Flagicon ইংরেজ
নাঙ ফিতসেতানিউটনীয় বলবিজ্ঞান
সর্বজনীন মহাকর্ষ
ক্ষুদ্রাতিক্ষুদ্র ক্যালকুলাস
চিরায়ত আলোকবিজ্ঞান
চাকুরীকেমব্রিজ বিশ্ববিদ্যালয়, রয়েল সোসাইটি
স্বাক্ষর


স্যার আইজ্যাক নিউটন (ইংরেজি: Sir Isaac Newton, জানুয়ারি ৪, ১৬৪৩মার্চ ৩১, ১৭২৭) নিয়াম নাঙজাদা ইংরেজ পদার্থবিজ্ঞানী, গণিতবিদ, জ্যোতির্বিজ্ঞানী, প্রাকৃতিক দার্শনিক বারো আলকেমিস্ট আগো। ১৬৮৭ সনে গিরকর বিশ্ব নন্দিত লেইরিকহান ফিলসফিয়া ন্যাচারালিস প্রিন্সিপিয়া ম্যাথামেটিকা ফঙিসিল যেপেই গিরকে সর্বজনীন মহাকর্ষ বারো গতির তিনহান সূত্র লিংখাত করেসিল। এরে সূত্র বারো মৌল নীতিউতাই চিরায়ত বলবিজ্ঞানর ভিত্তি বুলিয়া মাতানি য়াকরের।

গিরকে পয়লা দেহাদেসিলগো যে , পৃথিবী বারো মহাবিশ্বর হাবি বস্তু একই প্রাকৃতিক নিয়মর অধীনে চালিত অর।

আলোকবিজ্ঞানে গিরকর অবদান অইলতা প্রতিফলন দূরবীক্ষণ যন্ত্র।

গণিতে কাফামে নিউটন গিরকর তুলনা নেই। নিউটন বারো লাইবনিজ গিরক দিয়গিয়ে যৌথভাবে ক্যালকুলাস নাঙে গণিতর নুৱা শাখা আগো লিংখাত করেসিলা।

উইকিমিডিয়া কমন্সরতা মিডিয়ার গজে লাতঙ আগ আসে:

মডেল:তথ্যছক-বিজ্ঞানী

জীবনী[পতিক]

মডেল:মূল

প্রাথমিক জীবন[পতিক]

left|200px|thumb|উল্‌সথর্প ম্যানরে নিউটনের বাড়ি নুয়া বর্ষপঞ্জি ইকরিয়া ১৬৪৩ খ্রিস্টাব্দর ৪ঠা জানুয়ারিত আইজাক নিউটন জন্মগ্রহণ করেছিল। তার জরম নেসেগা লিঙ্কনশায়ারর উল্‌সথর্প ম্যানরে। ম্যানর জাগা উহান উল্‌সথর্প-বাই-কোল্‌স্টারওয়ার্থের বুকগোত অবস্থান করের। নিউটনর যেপাগা জন্ম অইল ঔ সময়হানাৎ ইংল্যান্ডে সমসাময়িককালর নুয়া প্যাপাল বর্ষপঞ্জির ব্যবহার না ইকরিসিলা। অতায়া তার জন্মর তারিখ নিবন্ধন করানি ইছিলতাই ১৬৪২ সনের ক্রিস্‌মাস দিবস নিঙকরিয়া। তা তার বাপক আইজাকর মরানির তিন মাহা পর তা জরম নেসিল। তার বাপক গাঙর সাধারণ কৃষক আগো আছিল। জন্মর সময় নিউটনর আকার-আকৃতিতে খুবই হুরকাঙ আছিল। তার মানক হানাহ্‌ এইসকফ প্রায়ই মাতেসিলিতা হুরকাঙ কালে নিউটনরে হুরুত করিয়া কোয়ার্ট মগর ভিতরে বরানি অকরিসিল। তিন বছর বয়সে তার ইমা আরেক লোহং করেছিলি বারো নুয়া করিয়া স্ রেভারেন্ড বার্নাবাউস স্মিথর লগে থানা অকরলো। এসময়ে নিউটন তার ইমার লগে নাথাইসে। দাঙ্গনক মার্গারি এইসকফের অর লগে থায়া তা দাঙর অনা অকরলো। নিউটন তার সৎ বাপকরে পছন করানি নয়ারেসিল। তার মালক অই মানুঅগোরে লোহঙ করেছিলি বুলিয়া মানকর উপর তারতা খানি ক্ষোভও আছিল। নিউটন ১৯ বছর বয়স পর্যন্ত করেছিল পাপ কামঅতার তালিকা আহান প্রকাশ করা ইসিল। অরে তালিকা অহাত্ত মালকর প্রতি তার এই ক্ষোভর প্রমাণ পানা যারগা। তালিকা অহাত লেখানি ইসিলতা : “মর বাপক বারো মালক-অরে এহান বুলিয়া খাঙু করেছিল যে,মি তাঙর থানির ঘরগো জ্বালিয়া দিতও"। জনৈকা মিস স্টোরির লগে নিউটনর কথা কাটাকাটি অসিল, কিন্তু লেরিক তামকরানি বারো গবেষণারকা খুব বেশি নিমগ্ন থানারকা নিউটন লোহঙ নাকরেছিল। নিউটনর হুরকাঙ কালে লেরিক তামকরানি নমকরেছিল ঘরগোর কাদাহার হুরকাঙ স্কুল আগোত। ১২ বছর বয়সে তারে গ্রান্থামর ব্যাকরণ স্কুল আগোত লেরিক তামকরানিরকা তারে পাঠুয়ানি অসিল। ঔহাত তা হজক হঙকরেকুরা বারো হজক বেচের আগোর ঘরে গিয়া থাইসেগা। ঐ স্কুল অগোত নিউটন আছিলতা তার লগে সিংনাদেকুরা হীন ভাবে যেহাত্ত তার মেধাগোর পরিচয়হান হাবিয়ে পাছিলা। পইলাকার দিকে তার লগে আকগোউ না পরলেও সময় আহাত আরাক তার লগোর আগো হবা করেয়া শিঙনা করানিত উবা অছিল। স্কুল জীবনর পইলাকাত্ত নিউটনর হাবিত্ত দাঙর ঝোঁকহান আছিলতা নানান ধরণর যন্ত্র হংকরানির প্রতি। সেই বয়স অহাত তা উইন্ডমিল, জল-ঘড়ি, ঘুড়ি বারো সান-ডায়াল হংকরেছিল। অহাত্ত বারো তার হাবিত্ত দাঙর হংকরানিহান অইলতাই চারি চাকার বাহন যেহান চরতাই মানু অতাই নিজে উসুলিয়া চালানি পারতারা। ১৬৫৬ খ্রিস্টাব্দে নিউটনের সৎ বাবা মারা যান। অহারপর তার মালক উল্‌সথর্পে আলয়া আহিয়া তারে স্কুলেত্ত ছুটিয়া নিয়া আসিলি। উদ্দেশ্যহান আছিলতা ঘরগোত ক্ষেত-খামারর কাম হিকিয়া ভবিষ্যতরকা কাম করে দেনা। কিন্তু সত্বরই তা হারপানি পারেছিল যে, খামারর কামে দিকে নিউটনর কোন ঝোঁক নেইসিল। নিউটনর বপানক বার্টন কগলিসর রেক্টর। ঐ বপানকর উপদেশ হুনিয়া পরিবারেত্ত তারে কেমব্রিজের ট্রিনিটি কলেজে লেরিক তামকরানিরকা পাঠুয়ানি ইসিল।

পাসিতা[পতিক]