সুলতানপুর ইউনিয়ন, ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর

মুক্ত বিশ্বকোষ উইকিপিডিয়াত্ত উইকিপিডিয়া
পরিভ্রমণে ঝাঁপ দিন অনুসন্ধানে ঝাঁপ দিন

উইকিপিডিয়া, মুক্ত বিশ্বকোষ থেকে

Jump to navigationJump to search

ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর হইতে ০৫ কিঃ মিঃ দক্ষিণ থেকে ১১.৫০ কিঃ মিঃ দক্ষিণ পর্যন্ত ব্রাহ্মণবাড়িয়া কুমিল্লা মহাসড়কের পার্শ্বে সুলতানপুর ইউনিয়ন অবস্থিত।

সীমাঃ- উত্তরে রামরাইল ইউনিয়ন, পূর্ব উত্তরে মাছিহাতা ইউনিয়ন, পূর্ব দক্ষিণে বাসুদেব ইউনিয়ন, দক্ষিণে ও পশ্চিমে তিতাস নদী।

আয়তনঃ ১১.৪৭ বর্গ মাইল/২৯.৭০ বর্গ কিঃ মিঃ

শিক্ষার হার (পঞ্চম শ্রেণী হইতে তদুর্ধ) ৬৬%

ব্রিটিশ শাসনামলের আনুমানিক ১৯৪৩ সালে প্রথম থোরলা (মুরাদনগর) মহকুমার অধীনে বর্তমান রসুলপুর ও সুলতানপুর এই ২টি গ্রাম নিয়ে সুলতানপুর ইউনিয়ন গঠিত হয়। ঐ সময়ে ইউনিয়ন এর চেয়ারম্যান কে গ্রাম প্রেসিডেন্ট বলা হত। ১৯৫০ সালে পাকিস্তান শাসনামলে গ্রাম প্রেসিডেন্ট এর পদকে ইউনিয়ন চেয়ারম্যান পদবী ঘোষণা করা হয়। ১৯৫৪ সালে প্রথম গ্রাম প্রেসিডেন্ট হন ওছিউদ্দিন সরকার। তারপর পর্যায়ক্রমে গোলাম হোসেন সরকার, সাদত আলী গ্রাম প্রেসিডেন্ট এর দায়িত্ব পালন করেন। ১৯৬৭ সালে তৎকালীন পাকিস্তান মহকুমা জুরি বোর্ড এর সদস্য ডা: রেয়াজ উদ্দিন সরকার প্রথম ইউনিয়ন পরিষদ চেয়াম্যান মনোনীত হন এবং তিনিই মুক্তিযুদ্ধ চলাকালীন সময়ে অত্র ইউনিয়নের চেয়ারম্যান ছিলেন। ১৯৭১ এ বাংলাদেশ স্বাধীন হবার পর পরবর্তী সময়ে তৈয়ব আলী, আ: মতিন (ভারপ্রাপ্ত), মাজেদুল ইসলাম সরকার (২য় বার নির্বাচিত), তৈয়ব আলী ইউনিয়ন পরিষদ চেয়ারম্যানের দায়িত্ব পালন করেন। ১৯৮৫ সালে প্রশাসনিক কাজের সুবিধার্থে তৎকালীন প্রশাসক সুবিল ইউনিয়ন থেকে রসুল পুর গ্রাম কে পৃথক করে রসুলপুর নামে আলাদা ইউনিয়ন গঠন করা হয়। বর্তমানে ১৯টি ছোট বড় গ্রাম মিলিয়েই সুবিল ইউনিয়ন পরিষদ।সুবিল ইউনিয়নের নাম নিয়ে দুটি জনশ্রুতি রয়েছে, পুর্বে সুবিল ইউনিয়ন এর অধিকাংশ গ্রামেই হিন্দুদের আধিপত্য ছিল। রাধারমন সিংহ ও আশু সিংহ ছিলেন সুবিল গ্রামের ধনাঢ্য ব্যক্তিদের মধ্যে অন্যতম তারাই প্রথম সুবিল ইউনিয়ন নামের প্রস্তাবকারী ছিলেন। অন্যটি হল এগারগ্রাম, পূর্ব পোমকাড়া, বুড়িরপাড় সহ আরো কয়েকটি গ্রাম নিয়ে একটি বড় বিল থাকায় নাকি সুবিল নামকরণ করা হয়। তবে ঐ সময়ে নৌকাই ছিল সুলতাপুর ইউনিয়ন একমাত্র যোগাযোগ স্থাপনকারী বাহন।

আপডেট: সবুজ আল- আমিন ভুইয়া

সুলতানপুর ইউনিয়ন, ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর উপজিলা
মাপাহান

ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর উপজিলার মা সুলতানপুর ইউনিয়নগ
উপজিলা ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর উপজিলা
জিলা ব্রাহ্মণবাড়িয়া জিলা
বিভাগ চট্টগ্রাম বিভাগ
প্রতিনিধি
চেয়ারম্যানগ পৌ নেই
পরিসংখ্যান
গাঙ হান
মৌজা হান
লয়াগ
 - পুল্লাপ
 

৭৩৩৬ একর (২৯,.৬৯ বর্গ কিমি)
ঘর ৩৫৩৫ গ
জনসংখ্যা
 - পুল্লাপ
 -বেয়াপা
 -মুনি

২২,৭৫৫ গ (মারি ১৯৯১)
১১,১৩৫ গ
১০,৩৯৩ গ
শিক্ষারহার ৩০.২ %
সরকারী পৌ সুলতানপুর ইউনিয়নর সরকারী তথ্য

সুলতানপুর ইউনিয়ন (ইংরেজি:Sultanpur Union), এগ ব্রাহ্মণবাড়িয়া সদর উপজিলার ব্রাহ্মণবাড়িয়া জিলার বারো চট্টগ্রাম বিভাগর ইউনিয়ন আগ।

ভৌগলিক উপাত্ত[পতিক]

আয়তনহান: ৭৩৩৬ একর (২৯,.৬৯বর্গ কিলোমিটার)। ইউনিয়ন এগত ৩৫৩৫ গ ঘরর ইউনিট আসে।

চৌদ্দাহান[পতিক]

মুঙেদে: --- ইউনিয়ন।

পিছেদে: --- ইউনিয়ন।

খায়েদে: --- ইউনিয়ন।

ঔয়াঙেদে: --- ইউনিয়ন।

জনসংখ্যার উপাত্ত[পতিক]

বাংলাদেশর ১৯৯১ মারির মানুলেহা (লোক গননা) ইলয়া সুলতানপুর ইউনিয়নর জনসংখ্যা ইলাতাই ২২,৭৫৫ গ।[১] অতার মা মুনি ৫১%, বারো জেলা/বেয়াপা ৪৯%। ইউনিয়ন এগত ১৮ বসরর গজে ১০,৩৯৩গ মানু আসি। লহঙ করিসিতা ৩৫৪২গ বেয়াপা (১৫-৪৪ বসর) আসি। সুলতানপুর ইউনিয়নর সাক্ষরতার হারহান ৩০.২%। বাংলাদেশর সাক্ষরতার হারহান ৩২.৪%।

ইতিহাসহান[পতিক]

গাঙ বারো মৌজা[পতিক]

ইউনিয়ন এগত গাঙ: হান বারো মৌজা: হান আসে

নাংকরা মানু[পতিক]

ফায় ফসল[পতিক]

সাকেই আসে ইকরা[পতিক]

তথ্যসূত্র[পতিক]

  1. বাংলাদেশ পরিসংখ্যান ব্যুরো (BBS). পাসিলাঙতা জুন ২৮, মারি ২০০৭.


Flag of Bangladesh.svg   বাংলাদেশর স্থানীয় সরকারর প্রশাসনর ইউনিয়নয়র বারে লইনাসে নিবন্ধ আহান, লইকরানিত পাঙকরিক।